Strategisk networking

Strategi betyder groft sagt ”at vælge”. Vi rådgiver i at få udarbejdet en netværksstrategi for alle typer af virksomheder. Det har vi gjort i mange år, og på den baggrund har vi udviklet to koncepter, nemlig:

– Kundeloyalitetsnetværk
– Interne vidensnetværk

Læs mere om vores to koncepter, og hvad de hver især bidrager til – eller kontakt os for mere information.

Læs mere om vores to koncepter, og hvad de hver især bidrager til

Vælg den rigtige netværksstrategi

Kundeloyalitetsnetværk

Hvad bidrager loyalitetsnetværk til?

✓  Loyale kunder
✓  Kunder der taler positiv om jer
✓  Kunder der køber mere og gentegner
✓  Kunder der oplever, at de er en del af et stærkt fællesskab
✓  Kunder der får noget unikt, som ikke fås andre steder
✓  Kunder der får et brugbart netværk via jer

Interne vidensnetværk

Hvad bidrager vidensnetværk til?

✓  Nedbryder siloer og skaber bedre samarbejde
✓  Større helhedsforståelse for såvel mening som forretning
✓ 
Den enkelte udvikler sig personligt og fagligt i en konkret og virkelighedsnær kontekst
✓ 
Større forståelse af den politiske agenda og dermed viden om hvordan indflydelse opnås
✓ 
Et forum at kunne udveksle dilemmaer og udfordringer i blandt kompetente kollegaer
✓ 
Styrke medarbejdernes netværkskompetencer, agilitet og innovative udvikling

Netværk er en kompetence, der kan trænes

PHESKO-modellen

Vores erfaring viser, at netværk er en kompetence, der kan trænes. For at jeres kunder får mest mulig udbytte af netværksaktiviteterne, træner vi dem løbende i ”PHESKO-modellen” fra vores bog ”Netværk dig til succes”.

P = Personlig balance
H = Holisme
E = Empati
S = Systematik
K = Kommunikation
O = Online mentalitet

KUBE-guiden

I samarbejde med jer fastlægger vi, hvilke kunder og dermed hvilke netværksaktiviteter der giver mest mening at igangsætte. Vi tager udgangspunkt i modeller fra vores bog ”Corporate Networking”.

Kubeguiden sikrer, at I fokuserer på de relevante aktiviteter og kommunikerer præcist internt og eksternt.

De fleste starter med eksekvering og glemmer alt om ”hvorfor”, altså hvad er egentlig målet med netværksaktiviteten.

 

Case: Københavns kommune

Vi faciliterer interne netværk for teamledere i Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune med fokus på:

  • At skabe en stærk teamlederkultur og relationer på tværs, så samarbejdet styrkes og eksekvering går hurtigere.
  • At skabe et forum for teamledere, hvor deres specifikke udfordringer kan diskuteres uden behov for at “oversætte” konteksten.
  • At tilbyde et fortroligt rum, hvor svære emner kan deles uden risiko.
  • At give indsigt i andres erfaringer med teamlederrollen for at inspirere til egen udvikling.
  • At styrke de bløde sider af lederskabet som feedback, konfliktløsning og kommunikation.


Skriv eller ring direkte til Jane Hahn på jh@stadil-advice.dk eller 30 34 15 99, hvis du har spørgsmål til netværksfacilitering, strategisk network eller du og din virksomhed er interesseret i undervisning.