Forside Foredrag Corporate networking

Corporate networking

Foredrag: Corporate networking

Corporate networking kan defineres som: Strategisk bevidsthed om, hvordan virksomheden, herunder dens ansatte, anvender netværk og networking.

Hverken virksomheder eller enkeltpersoner kan undlade at netværke - derfor er de forskellige netværksaktiviteter, der tilsammen udgør corporate networking, ikke noget, man i praksis kan fravælge.

Brug virksomhedens netværk aktivt i forhold til de mål, der skal opnås. Foredraget tager udgangspunkt i tre redskaber, som alle organisationer let kan omsætte og anvende i praksis.

Strategisk ledelse af virksomhedens netværk

En virksomhed kan kun eksistere som begreb, hvis den har medarbejdere, kunder og partnere, der gør, at virksomheden er født med et netværk. Netværk og networking er derfor ikke i sig selv et valg. Men at gøre disse aktiviteter til en bevidst og struktureret del af virksomhedens udvikling, samt at sørge for at optimere virksomhedens netværksindsats – det er det strategiske valg.

Under foredraget kommer Christian ind på følgende emner:

  • Corporate networking som strategisk vilkår.
  • Strategiske netværksparadokser.
  • Overblik over og analyse af virksomhedens netværk.
  • Strategisk prioritering af virksomhedens netværk.
  • Netværkslederen.
  • Kommer vi til at se corporate networking officers i fremtiden.

I forbindelse med oplægget sælges bogen “Corporate Networking – Strategisk ledelse af virksomhedens netværk” til reduceret prisDet kan anbefales at give bogen til deltagerne. 

Charlottenlund Stationsplads 2